Udskiftning af regnskabssystem
2798
post-template-default,single,single-post,postid-2798,single-format-standard,bridge-core-3.0.5,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Udskiftning af regnskabssystem

Udskiftning af regnskabssystem
Fra oprettelsen af QGIS Danmark har vi benyttet Visma e-conomic som vores regnskabssystem. Dette system er et stort, professionelt regnskabssystem med alle funktioner til at udføre regnskabsfunktioner for selv meget store virksomheder.
Vi har erfaret, at dette ikke matcher vores behov for et regnskabssystem med få overskuelige funktioner beregnet til foreningsbrug. Vi har derfor valgt at udskifte ”e-conomic” med et nyt regnskabssystem ”Foreningsadministrator” som opfylder vores behov og som er overskueligt og nemt tilgængeligt. Som en ekstra fordel sparer vi fremadrettet ca. 4000,- kr. årligt i udgifter til licens.
Vi har i forbindelse med udskiftningen valgt at slette gamle tilgodehavender.

Disse tilgodehavender opstår ved, at medlemmer undlader at betale for deres medlemskab(!) Dette kan der være mange årsager til. Men disse tilgodehavender er i praksis umulige at inddrive, fordi QGIS Brugergruppe Danmark er en forening med et frivilligt medlemskab, hvor personer og organisationer frit kan til- og framelde sig. Vi har derfor valgt at opfatte en manglende betaling som en de facto udmeldelse af QGIS Danmark Brugergruppe. Målet med denne afskrivning af tilgodehavender er at gøre opstarten af det nye regnskabssystem så nemt som overhovedet muligt: Der overføres blot en medlemsliste, indestående på bankkontoen samt resultatet fra 2022.